- Gdzie należy składać wnioski o wypłatę dodatku węglowego?
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego należy składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kwidzynie, ul. 11-go Listopada 27/4 82-500 Kwidzyn, tel.: 55 261-04-47, sekretariat@gopskwidzyn.pl.
- Komu będzie przysługiwać dodatek węglowy?
Dodatek węglowy będzie przysługiwać osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest:
- kocioł na paliwo stałe,
- kominek,
- koza,
- ogrzewacz powietrza,
- trzon kuchenny,
- piecokuchnia,
- kuchnia węglowa lub
- piec kaflowy na paliwo stałe,
zasilane paliwami stałymi – węglem kamiennym, brykietem lub peletem zawierającym co najmniej 85% węgla kamiennego, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków,
o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji
i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Przez gospodarstwo domowe rozumie się:
1) osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo
2) osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).
3. Wysokość dodatku węglowego
Dodatek węglowy dla gospodarstwa domowego wynosi 3000 zł bez względu na uzyskiwany dochód w rodzinie.
4. Tryb składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego można składać w terminie do dnia 30 listopada 2022r.
Wnioski złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego składa się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
5. Sposób i termin rozpatrzenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego
Przyznanie dodatku węglowego nie wymaga wydania decyzji.
Dodatek węglowy wypłaca się w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.
Wójt, burmistrz albo prezydent miasta przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku węglowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego.
W przypadku, gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego, wójt, burmistrz albo prezydent miasta, odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości osobistego odebrania od tego organu informacji o przyznaniu dodatku węglowego.
Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku węglowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.