o możliwości ubiegania się o dotację na usuwanie pokryć dachowych zawierających azbest w roku 2023
Wójt Gminy Kwidzyn informuje o możliwości ubiegania się o dotację na realizację w 2023 roku inwestycji w zakresie demontażu, transportu oraz unieszkodliwiania pokryć dachowych zawierających azbest,
z nieruchomości położonych na terenie gminy Kwidzyn.
Środki finansowe na realizację w/w inwestycji pochodziły będą z budżetu Gminy Kwidzyn oraz
z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (WFOŚ i GW).
W oparciu o zebrane zgłoszenia od właścicieli nieruchomości i wspólnot mieszkaniowych o chęci ubiegania się o dotację, pracownik Urząd Gminy Kwidzyn przygotuje wniosek do WFOŚ i GW w Gdańsku
o udzielenie dotacji na realizację w 2023 roku w/w inwestycji.
Wysokość dotacji wyniesie do 90% kosztów demontażu, transportu oraz unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest.
Dotacja może zostać przyznana osobom fizycznym i wspólnotom mieszkaniowym, do budynków mieszkalnych i gospodarczych. Dotacją nie może zostać objęta nieruchomość lub jej część wykorzystywana do prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej.
O zakwalifikowaniu zadania do realizacji decyduje kolejność wpływu zgłoszenia do Urzędu Gminy Kwidzyn.
Osoby fizyczne i wspólnoty mieszkaniowe zamierzające ubiegać się o dotację muszą złożyć pismo do Wójta Gminy Kwidzyn informujące o chęci ubiegania się o dotację opatrzone:
- danymi wnioskodawcy,
- nr kontaktowym,
- adresem modernizowanej nieruchomości,
- rodzajem zabudowy,
- nr księgi wieczystej,
- przewidywanym terminem podjęcia i zakończenia prac związanych z usunięciem wyrobów zawierających azbest,
- powierzchnią pokrycia dachowego wyrażoną w m2.
Pisma informujące o chęci ubiegania się o dotację należy składać do 28 października 2022 r. w Urzędzie Gminy Kwidzyn, przy ul. Grudziądzkiej 30, 82-500 Kwidzyn (pok. nr 1).
Wszelkie informacje uzyskać można kontaktując się z pracownikiem Urzędu Gminy Kwidzyn Panią Ewa Synakiewicz w pokoju nr 19 na I piętrze lub pod nr tel.: 55 261 41 65.