W zamian za uiszczoną opłatę:
- bezpośrednio z posesji mieszkańców odbierane będą w każdej wytworzonej ilości rocznie:
- zbierane w pojemnikach zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne;
- zbierane w sposób selektywny w pojemnikach lub w workach następujące frakcje odpadów: szkła, tworzywa sztucznego, metalu (puszek) i opakowań wielomateriałowych, papieru, odpadów ulegających biodegradacji (zielonych) oraz popiołu;
- odbieranie pozostałych odpadów komunalnych selektywnie zbieranych przez mieszkańców odbywać się będzie w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK), w następujących ilościach:
- w każdej wytworzonej ilości rocznie:
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (AGD i RTV)
- odpady popiołu, w przypadku wytworzenia tych odpadów poza terminem ich odbioru z nieruchomości,
- przeterminowane leki i chemikalia (np. farby, rozpuszczalniki, lakiery, pozostałości po środkach ochrony roślin),
- zużyte baterie, świetlówki, akumulatory, przepracowane oleje, zużyte opony małogabarytowe (np. od samochodów osobowych),
- odpady wielkogabarytowe (np. szafy, regały, stoły, fotele, łóżka, kanapy, folie wielkogabarytowe, big bagi itp.),
- odpady i opakowania: z papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła, metali i opakowania wielomateriałowe, w przypadku wytworzenia tych odpadów poza terminem ich odbioru z nieruchomości,
- odpady metalu (inne niż puszki),
- odpady ulegające biodegradacji (odpady zielone) – w przypadku wytworzenia tych odpadów poza terminem ich odbioru z nieruchomości;
- 2 sztuki rocznie od właściciela nieruchomości – zużyte opony wielkogabarytowe od ciągników rolniczych, przyczep, naczep itp.
- 2 m3 rocznie od właściciela nieruchomości – odpady budowlane i rozbiórkowe (np. gruz, usunięte tapety, tynki, okleiny, kafelki itp.)
- w każdej wytworzonej ilości rocznie:
- mieszkańcy zostaną wyposażeni w worki do selektywnej zbiórki odpadów;
- odbieranie odpadów zmieszanych (niesegregowanych) odbywać się będzie co 2 tygodnie, zgodnie z harmonogramem dostarczonym mieszkańcom. W zabudowie wielorodzinnej, w której zmieszane odpady komunalne zbierane są w pojemniki o pojemności 1100l, odbiór odpadów następować będzie 1 raz w tygodniu;
- odbieranie odpadów selektywnych odbywać się będzie, zgodnie z harmonogramem dostarczonym mieszkańcom, w następujących częstotliwościach:
- papier – 1 raz w miesiącu,
- tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe od maja do września – co 2 tygodnie, w pozostałych miesiącach – 1 raz w miesiącu,
- szkło – od stycznia do grudnia – 1 raz w miesiącu,
- odpady zielone (odpady ulegające biodegradacji) – od maja do września – 1 raz w miesiącu,
- popiół
- od września do maja – 1 raz w miesiącu,
- w lipcu – 1 raz;
- W ciągu roku odbędą się dwie zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (AGD i RTV), pierwsza w miesiącu maju zaś druga w miesiącu wrześniu. Konkretne terminy przeprowadzenia zbiórek zawarte są w harmonogramie odbioru odpadów. Odpady odbierane będą przez Przedsiębiorstwo Usług Sanitarnych (PUS) bezpośrednio z terenu nieruchomości, jednakże po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu przez właściciela danej nieruchomości konieczności odbioru odpadów. Zgłoszenia takiego należy dokonać do PUS nie prędzej niż 14 dni i nie później niż 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia zbiórek, wskazanym w harmonogramie odbioru odpadów.